Stefans brillen en lenzen staat voor exclusieve brilmode.

Alle monturen zijn met liefde en passie geselecteerd op toonaangevende brillenbeurzen. Wij realiseren ons dat u graag goed ziet en dat u gezien wordt. Daarom kiezen wij voor kwaliteitsproducten die hand in hand gaan met een eerlijke prijs. 

 

 

AM Eyewear  

Opgericht in 2003 vanwege een grote voorliefde voor "old school" monturen die in Australië in die tijd moeilijk te vinden waren, groeide AM Eyewear van gedurfde, jonge start-up snel uit tot een wereldwijd gerespecteerd, modieus merk. Onze motivatie is simpel: we willen ons onderscheiden door het ontwerpen van mooie, unieke en bijzondere monturen.

Met zoveel toewijding voor het ontwerp en de productie van elk montuur, hebben we ervoor gekozen om elk design op te dragen aan de persoon die hiervoor de inspiratie heeft geleverd.


Trots als we zijn op kwaliteit en originaliteit, wijden we ons volledig aan het ontwerpen van geheel met de hand gemaakte monturen, van begin tot eind.

Elk montuur wordt uit een plaat Italiaans Mazzucchelli acetaat gesneden voordat het met de hand gemaakt en gepolijst wordt door een ambachtsmeester; een serie bewerkingen die meer dan 14 uur kan duren.

Wij horen bij een handjevol merken met een exclusief verleende vergunning voor co-branding met Zeiss. Hun hoog-kwalitatieve, in Italië gemaakte lenzen worden speciaal aangebracht in onze zonnebrillen, waardoor de bescherming van je ogen gegarandeerd wordt èn je er op je best uitziet.

Voordat onze ontwerpen klaar zijn voor gebruik controleren we de kwaliteit d.m.v. drie verschillende inspectieprocedures om te garanderen dat zij voldoen aan onze strenge eisen. Daarna worden ze met de hand verpakt en verzonden, maar alles is pas echt voltooid als ze eenmaal gedragen worden.

Be Kind To Others

 

Binôche, het brillenmerk van Belgische bodem, produceert reeds 18 jaar monturen van hoge kwaliteit én van Europese makelij. De collectie staat voor moderne en minimalistische vormen in verrassende kleur combinaties.

Binôche is een samenvoeging van Biche en Gino en verwijst naar de franse term ‘binocle’. Al vijftien jaar laat binôche de monturen produceren in Frankrijk en Italië, wat een lange duurzaamheid, mooie afwerking en kwaliteit blijft garanderen.

Cazal  

Als passie voor een product wordt weerspiegeld in het ontwerp, kan dit alleen van Cari Zalloni zijn, met montuurontwerpen die een trend werden in de tachtiger jaren. Hij was een visionair die een revolutie ontketende en ongeëvenaarde trends creëerde die hun tijd ver vooruit waren. Hij schiep een uitzonderlijke stijl die meningen polariseert en tot vandaag de dag zijn fans blijft fascineren.

Als geen ander merk bepaalde CAZAL de typische hip-hop stijl van de tachtiger jaren. Sommige van de legendarische designs uit die periode zijn zelfs nu nog toonaangevend. Monturen, liefdevol "Cazzy" genoemd door zijn fans.

De creatieve geest van de charismatische ontwerper Cari Zalloni leeft voort, zelfs na zijn plotselinge overlijden in 2012. Door hem geïnspireerd zal het design team doorgaan met het creëren van een collectie die aan zijn waarden voldoet en zijn geest vereeuwigt.

 

 

l.a. Eyeworks startte op 9 September 1979, toen Barbara McReynolds en Gai Gherardi een winkelpand openden op Melrose Avenue in Los Angeles, Californië. De oorspronkelijke bevlieging voor dit avontuur? De heersende normen voor brillen uit te dagen met ontwerpen voor een nieuwe, opwindende ‘look'! Meer dan drie decennia en honderden monturen later, is I.a.Eyeworks nog steeds een particulier huis van optische fantasie, met twee winkels in Los Angeles met dezelfde naam, en een groothandel, van waaruit de bijzondere designs verzonden worden naar een wereldwijd netwerk van onafhankelijke opticiens en winkeliers.

McReynolds en Gherardi groeiden beiden op in de kustplaats Huntington Beach, waar ze als middelbare scholieren onafscheidelijk bevriend raakten. Vanaf die tijd reisden ze samen door het hele land, om uiteindelijk terug te keren naar het zuiden van Californië waar ze een opleiding volgden voor opticien, aan de slag gingen in verschillende vooraanstaande optiekwinkels, en veel leerden van de meest opvallende vakmensen. Ervan overtuigd dat het tijd werd voor een nieuwe benadering van brillen, startten ze l.a.Eyeworks, met de missie mensen aan te moedigen om niet meer te 'kijken' maar vooral te 'zien'.


 

 


Midden in het Duitse heuvellandschap ligt bij Oelde het Flairpark. Hier worden door een ontwerpteam en circa 70 medewerkers de Flairmonturen ontworpen en geproduceerd. Al meer dan 60 jaar is Flair succesvol. Het design, de perfecte afwerking en kleurstelling heeft Flair een vaste positie gegeven in deze concurrerende markt.

Het omvangrijke assortiment van Flair heeft monturen voor ieders smaak en stijl. Van randloos montuur, nylormontuur als ook volrand-monturen. De materialen die voor de Flairmonturen gebruikt worden zijn o.a. Bio-Steel®, edelstaal, titanium, acetaat, buffelhoorn, swarovski-kristal, edelstenen en echt goud.

Pure-technology

Flair heeft voor de randloze monturen een nieuwe bevestingingsmethodiek ontwikkeld, de pure technologie. Dit is een gepatenteerde knooptechniek. Het hoekstuk of de brug wordt niet aan het glas geschroefd maar met een speciaal door Flair ontwikkelde nylondraad bevestigd.

Pure-technology 2

Hier is de techniek verder ontwikkeld. De veer wordt direct, zonder gebruikmaking van een scharnier, aan het glas geknoopt. De veer neemt als het ware de rol van het scharnier over.Een Flair montuur uit de Pure-serie is daarmee extreem flexibel waardoor stoten worden geabsorbeerd en het breukgevaar wordt gereduceerd. Maar ook licht van gewicht wat zorgt voor veel draagcomfort.

Bio-Steel®

Als materiaal wordt veel gebruik gemaakt van Bio-Steel®. Een ragfijn, vormstabiel, elastisch en nikkelvrij high-tech metaal uit de medische wereld. In Nederland ook wel bekend als chirurgisch staal. Bio-Steel® is zo elastisch en vormstabiel dat het de positieve eigenschappen van titanium overtreft.

 

 Dieter Funk

 

FUNK is een onafhankelijk label dat vanaf het 1e moment bereid was anders te zijn en handarbeid en design op een voetstuk te plaatsen, een voetstuk wat het verdiend.
Dieter Funk is sinds 1992 de grondlegger van het label FUNK en Dieter is nog steeds de designer en trendsetter van het bedrijf.

 

 

 

Luca Gnecchi Ruscone, de oprichter van L.G.R was een aantal jaar geleden in Iritrea, Afrika, aan het struinen in het oude pakhuis van zijn grootvader die Italiaanse producten importeerde. Hij ontdekte daar een zonnebril uit lang vergeten tijden. Het prachtige design riep meteen een romantisch beeld op uit het verleden, als het samenvoegen van het avontuurlijke Afrika en het mondaine van de Riviera. Hij ging terug naar de oude ambachtelijke fabriek en creëerde een monturenlijn met een tijdloze elegantie.  

 

Matttew

 

Er zijn brillen die verder zien dan de consumptiemode. Die trends zetten, niet tijdelijk of geen wegwerpartikelen zijn. Brillen om de wereld te zien alsof het de eerste keer is. Op de manier van Andy Warhol en zijn colafles. Wanneer de kunst zich een alledaags voorwerp toeëigent om iets anders te vertellen. MATTTEW is designkunst. Een eenvoudig voorwerp wordt vastgelegd in de tijd. Vandaag, morgen, nadien… Brillen die hun zuiverheid, hun stijl, hun originaliteit behouden. MATTTEW is een levensfilosofie die het overbodige afwijst en voluit gaat voor de essentie; het plezier van te zien en te laten zien zonder te weten wie wie blij maakt: de designer of de drager van een MATTTEW-bril. Bril – verleiding, bril – comfort, bril – peps, bril – imago, bril – pro, bril – link: de concepten blijven in beweging en komen nooit tot stilstand. MATTTEW is een naam: Matthieu Duchêne, diploma industrieel design aan Ter Kameren. Geboeid door technologie en zuivere vormen. Is ervan overtuigd dat het mogelijk is om brillen «anders» te maken zonder te vervallen in excentriciteit en luxe. MATTTEW is een professioneel partnership met Philippe Herman: een heel begaafde technicus met ruime ervaring in optiek. MATTTEW «nice to see you» is een geoctrooieerd design voor de Belgische markt en daarbuiten. Dankzij zijn soberheid en comfort richt het zich tot iedereen, zowel jongeren als volwassenen. Het verlangen te behagen gaat hand in hand met de verscheidenheid aan manieren van zijn en zien. Er bestaan dan ook veel verschillende brillen van MATTTEW. Op kantoor, thuis, op straat, tijdens een avondje uit of op reis,... Ze geven het gezicht altijd een bijzondere uitstraling. Wie een bril koopt van MATTTEW, koopt niet eender wat. Hij of zij gunt zich de tijd om de ander te bekijken. De tijd om te genieten van de ontmoeting.

 

 


Mad In Italy is een leuke, onderscheidende en vernieuwende collectie die voor 100% gemaakt wordt in Italië, door een hecht team van gepassioneerde vakidioten. Dit team kwam in 2008 bijna op straat te staan, omdat de fabriek op het punt stond om failliet te gaan. Voor die tijd produceerde de fabriek alleen voor andere merken, die door de crisis hun productie veelal naar lagere loonlanden verplaatsen. Een deel van de medewerkers legde zich hier niet bij neer, de productie van monturen was hun passie. Ze hebben met eigen middelen en toewijding het merk Mad In Italy gecreëerd, om onafhankelijk te zijn. Het merk is erg succesvol en wordt nu al in meer dan 30 landen vertegenwoordigd! Claudio Dallo Longa is de designer. Extravagant, innovatie, lifestyle en technologie, met een creatieve “Mad” twist, zijn de uitgangspunten voor zijn ontwerpen. Elk jaar komen er rond de 30 nieuwe modellen uit, waarin een diversiteit aan nieuwe technologieën en materialen is verwerkt, zoals carbon, nylon, rubber en kurk. Er zijn 3 lijnen: Mad Italy, Mad Up en Mad Fun. De Mad Up lijn is een technische serie met een voorstuk dat volledig gemaakt is van nylon, dit zorgt voor een strakke en zeer lichte bril met een uitstekend draagcomfort. Daarnaast zijn er kleurrijke metalen monturen in de Mad Fun lijn, waarvoor een innovatieve printing technologie is gebruikt, hierdoor is elk montuur uniek. In de Mad Italy lijn zitten strakke metalen en acetaat monturen, waarin bijvoorbeeld carbon verwerkt is.

 

 RESREILOGO

Handmade in Italy with love! De slogan van RES REI brillen is niet zomaar een reeks loze woorden, maar een kernachtige samenvatting van alles waar de brillen voor staan. Italiaanse trots, zuidelijk temperament en “la dolce vita”, u ziet het allemaal terug in de brillen van RES REI. De naam RES REI komt van een Latijns woord dat ‘het ding’ betekent en kan verwijzen naar zowel een concept als naar een bestaand object. In feite valt heel het leven om ons heen dus onder die noemer! Hoewel RES REI ontwikkelt het haar eigen unieke stijl, die bovendien in ontwikkeling blijft. Dit alles op een milieubewuste manier, want door het gehele productieproces op Italiaanse bodem te houden wordt de CO2 uitstoot van benodigd transport verminderd. De vormen van de monturen zijn krachtig en eenvoudig. RES REI is van mening dat het verschil tussen ‘goed’ en ‘uitzonderlijk’ zit in de details, en hier wordt dan ook extra aandacht aan besteed. Liefdevol tot in de puntjes afgewerkt! Voor de collectie wordt alleen gebruik gemaakt van het beste acetaat van uit de hele wereld. De fabriek Mazzuchelli staat in Italië en is door de Mazzuchelli-familie in 1849 opgericht. Het materiaal van uw montuur heeft generaties lange innovaties ondergaan waardoor u hoogwaardige kwaliteit mag verwachten. Het proces is vergelijkbaar met koken. En de bereiding van de pasta van mamma wordt nu eenmaal ook alleen doorgegeven aan de dochter om zo het familierecept in ere te houden.  Om precies hetzelfde patroon of dezelfde kleur te creëren van het acetaat, dat vraagt om vakmanschap, kennis en een heleboel ervaring. De ”recepten” van alle unieke patronen worden bewaard. Inmiddels vormen duizenden originele “recepten” een bron van inspiratie voor de optiekbranche bij het vervaardigen van nieuwe fraaie brillen.

 

 

  Om van een visioen een realiteit te maken, heb je passie, geduld, perfectie en permanent nieuwe horizonten nodig. Al van bij het begin waren de mensen bij Silhouette klaar om 'outside the box' te denken. Ze doorbroken barrières om op zoek te gaan naar exclusieve, veelzijdige materialen en technologieën. Ze wilden revolutionaire lichtheid, rotsvaste betrouwbaarheid en maximale flexibiliteit, ze wilden praktische, onzichtbare kenmerken aanbieden aan de gebruikers. Kortom, ze wilden extreem minimalistische brillen ontwikkelen. 

"Begin jaren 90 experimenteerden we al met verschillende materialen als fosforbrons, aluminium en koperlegeringen. Maar deze materialen voldeden slechts gedeeltelijk of zelfs helemaal niet aan onze grote eisen", zei Rupert Spindelbalker, onderzoek- en ontwikkelingsverantwoordelijke van Silhouette, toen hij het had over grote uitdagingen. Alleen de ontdekking van een nieuwe, flexibele-maar-stabiele titaniumlegering door de onderzoek- en ontwikkelingsafdeling van Rupert Spindelbalker en de perfecte samenwerking van zijn team met de designers en het productiepersoneel maakten het tot dan toe onmogelijke mogelijk. Silhouette ontwikkelde bovendien procesmethodes die het materiaal een consistente puurheid en optimale kenmerken gaven. "Het geheim is de wisselwerking tussen het materiaal en de verwerking. Alleen wanneer beide componenten hun hoogste niveau halen, doen de brillen dat ook", zei Spindelbalker.

Het materiaal

"Back to the future ..." zou een perfecte beschrijving zijn voor de weg die Silhouette naar hightech titanium heeft afgelegd. De Duitser Justus von Liebig, één van de grondleggers van de organische chemie, slaagde er in 1831 in om titanium uit zijn voornaamste minerale erts te winnen. Maar het zou nog honderd jaar duren voor de ontdekking van deze geweldige chemicus, die ook het bakpoeder uitvond, commercieel gebruikt zou kunnen worden. De beschikbaarheid was geen probleem, want titanium komt veel voor. Het is na aluminium, ijzer en magnesium zelfs het vierde meest voorkomende metaal. Het komt echter niet in pure vorm voor, maar wel als een oxide in de mineralen rutiel of ilmeniet. De winning van puur titanium is dus een arbeidsintensief proces. En dat heeft natuurlijk ook zijn prijs.

 

Zen Barcelona

 

Barcelona is een inspiratiebron voor de vormen en het kleurgebruik van de collectie ZEN Barcelona. De collectie is commercieel maar ook uitgesproken en heeft een typische internationale stijl. Elke brildrager voelt zich hierin vertegenwoordigd en voor iedereen is er een comfortabel en betaalbaar montuur.